به عقیده برخی از کارشناسان، بازاریابی تلفنی در جامعه امروز مرده است. و تاثیر و نشانه بخشی لازم که در طی ده های قبل داشت را ندارد. با این حال همچنان کمپانی هایی هستند که این روش را طریق مطلوب و کارآمد می دانند. به نظر من لازم است شرکت هایی که هنوز از این شیوه کاربرد می کنند و بازاریابی خود را از این طریق پیش می برند، تکنیک های زیر را در جهت افزایش نشان بخشی آن و درمان فرایند پیگیری های خویش به کار می گیرند.

آموزش بازاریابی و فروش تلفنی

۱ - لطفاً ربات نباشید! و گفتگو های خود را بر بنیاد بیچارگی مشتری پیش ببرید.

در اثناء بازاریابی تلفنی، لحن گفتگو شما اثناء برخورد با مشتری بسیار تعیین کننده است. کوشش کنید در این مواقع به چهره یکنواخت گفتگو نکنید. یکنواختی لحن صدا اعتماد طرف مقابل به شما را از بین خواهد برد و این احساس را منتقل می کند که تاین مشتری هم احد از هزاران مشتری در میان مشتریان شماست. لحن صدای شما باید لذت دسته و دلنشین باشد، گویی طرف مقابل، نخستین مشتری شما در درازا روز است. مشتریان علاقه بسیاری به متفاوت بودن دارند و در این چهره تریجح می دهند که حرف های شما را بشنوند.

۲ - سررسید مناسب تماس خود را برگزیدن کنید (بدانید که چه هنگام باید تماس بگیرید.)

برای بازاریابی تلفنی در گردآور های مدل B2B، مسئله مهم، انتخاب موعد مناسب برای برقراری تماس می باشد. هر مشتری بر بنیاد سوداگری متفاوت خویش و در ضمن نقشی که در سازمان دارند، سررسید پسندیده برای تعقیب خاص خویش را خواهد داشت. بر پای بست، نتایج رسیدگی ها و تحقیقات سپریدن شده، زمان هایی که بهترین نتایج شدنی را ارائه می دهند، عبارتند از:

- از ۱۰ تا ۱۱٫۳۰ صبح

- ۵ دقیقه پیش از آغاز ساعت پس که مدیران هنوز وارد جلسه نشده اند.

- صبح زود پیش از اینکه کسب و کار به معنای راستین شروع شود.

۳ - از پیش چهارچوب هایی برای تماستان داشته باشید.

حتی اگر شما در سوداگری خود باتجربه نیز باشید، داشتن یک چهارچوب مشخص برای تماس تلفنی بایسته است. این مدل تماس شما را از دیگر تماس های غیر از فروش متمایز می سازد. چهارچوب مربوط به یک تماس، شامل موارد ذیل است:

- قبل از پیش درآمد تماس و یا پیش از شروع مکالمه، تا بی گمان امکان مطمئن گردید که مشتری همزمان به شغل دیگری مشغول نباشد و نیز اطمینان حاصل کنید که در موعد مناسبی تماس گرفته اید. البته این مساله نیازمند در عقیده داشتن مولفه هایی از جمله شناخت سوداگری مشتری و نقش فردمورد نظر می باشد. پس اطلاعات طرف خویش را در نرم افزار CRM تان به راستی ثبت نمایید.

- سوالی مرتبط با سوداگری خود بپرسید. برای نمونه سوال کنید که ldquo;شما در حال آماده چگونه از X کاربرد می کنید؟rdquo; اپرسش درباره مسائل غیر کاری و حاشیه ای حس چندان مثبتی به مشتری منتقل نمی کند

- پیشنهاد خود را بیان کنید. این توصیه باید روشن و روشن باشد.

- این اطمینان را بدهید که نگرانی ها و دغدغه های آن ها را درک می کنید و برای رفع آن ها راه حل دارید. برای این قصد باید دغدغه های مشتری خویش را از پیش درآمد معرفی کنید.

- اگر مشتری مقوله ی کسب و کارتان را پسندید، تماس تلفنی بعدی را همان موقع با وی منسجم کنید. و حتما کوشش کنید که چندین زمان متفاوت در روزهای گوناگون هفته برای تماس و یا ملاقات بعدی در عقیده داشته باشید.

- بدانید که چه زمانی و چگونه باید تماس را به سپریدن برسانید و برای آن برنامه داشته باشید. نتیجه پایانی برای تماس خیلی می تواند مهم و تعیین کننده باشد.

۴ - اطلاعات اکثریت از کسب و کار خود ارائه دهید.

شنیدن عبارت ldquo;برای من اطلاعات بیشتری بفرستیدrdquo; از طرف مشتری هر چند امیدوار کننده است، ولی اگر در ۲ دقیقه نخست آغاز تماس باشد، به این معنی است که بیننده تمایلی به پیوسته مکالمه نداشته و شیوهshy;ای مودبانه برای پسین دادن به تماس تلفنی در قبل گرفته است. این مساله یعنی مشتری جواب قانع کننده ای را اخذ نکرده است.

در این حالت نباید فقط به گفتن ldquo;بلهrdquo; اکتفا کنید؛ بلکه باید ادامه داده و پافشاری کنید اطلاعات ارسالی شما کاملا متناسب با دربایستن مخاطب است. در پیوسته سعی کنید اطلاعات مفید و باره دربایستن آن ها را در اختیارشان پیمان دهید و سپس مکالمه را به پایان برسانید. این امر می تواند جهت پیشبرد و تداوم فرایند فروش و بازاریابی بکار رود.

۵ - اهداف واقع بینانه و دست یافتنی داشته باشید.

قبل از اقدام برای هرگونه بازاریابی تلفنی، باید به این جستار واقف باشید که فروش فوری به این شیوه ، پدیده ای نادر است. افراد موردنظر شما کاملاً غریبه هستند و هیچ ایده ای در این مورد که شما چه کسی هستید و اینکه می خواهید چه فرآورده یا خدمتی بفروشید، ندارند. مثلاً به جای تعیین این منظور که در مدت سررسید X، Y مقدار از محصول یا خدمت خویش را بفروشید، منظور واقع بینانه تری برگزیدن نمایید؛ به گونه ای که دستیابی به آن تا کران زیاد زیادی امکان پذیر باشد. گزینش اهداف دست نایافتنی، مشتری را از پیوستگی همکاری دلسرد کرده و به نتیجه مد نظر مدنظرتان نخواهید رسید.

در آخر باید ذکر کرد بازاریابی تلفنی مهارتی است که در درازا سررسید تکمیل می گردد و موارد بیان شده باید در طولانی مدت و بصورت مداوم تمرین شوند الی خروجی های مناسبی برای شما به به اتفاق داشته باشند. از این رو تمرکز بر تمرین مداوم و ممارست بر تعلیم و یادگیری تکنیک های این شیوه بازاریابی می تواند کماکان در حفظ این روش تاثیرگذار باشد.

شارژر وایرلس زنز لیبرتی؛ محصولی که اپل در آرزوی معرفی کردنش بود

اپل به پنهان کاری در مورد قابلیت نایت مود آیفون ۱۱ متهم شد

هجوم همه‌جانبه جی پلاس به بازار ایران؛ از لوازم خانگی تا موبایل

اپل و مایکروسافت بر صدر شاخص ۵۰۰ شرکت برتر آمریکا

راهنمای خرید گوشی موبایل به انتخاب دیجیاتو

همه آنچه از نمایشگاه CES 2020 انتظار داریم؛ از انسان دیجیتال تا گوشی مفهومی

عرضه برنامه ردیابی گوشی با استفاده از واتس‌اپ

مشتری ,های ,بازاریابی ,تلفنی ,پیش ,ای ,که در ,را از ,داشته باشید ,خود را ,در این

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


طراحی وبسایت فروشگاه کالا برق تسلا hajiloulawyer75 یک روز در میان نامه فراهان دانلودستان Javadrezaeekhah جواد رضائی خواه Application design شهاب فا تضـــــمین بار 09129245264
دزدگ